مواد جایگزین فولاد در صنعت نفت و گاز

مواد جایگزین فولاد در صنعت نفت و گاز

مواد جایگزین فولاد در صنعت نفت و گاز

صنعت نفت و گاز در جستجوی مواد جدیدی است که بتواند راه حلی برای چالش های ناشی از یکی از موارد استفاده شده سنتی مانند فولاد ارائه دهد.در حالی که فولاد و فلزات دیگر مانند آلومینیوم و چدن از نظر عملکرد ، استحکام و کار با حجم زیادی از مایعات نفت و گاز قابل توجه هستند ، یک اشکال عمده مرتبط با همه این مواد ، خوردگی به دلایل مختلف است.

جایگزینی لوله های فلزی با ترموپلاستیک – یک ماده سبک غیر خورنده – می تواند سالانه میلیاردها دلار در بخش نفت و گاز صرفه جویی کند.

اکثر خطوط لوله فولادی در مرحله ای از زندگی خود نیاز به اصلاح یا بازسازی شدید دارند.نشت های جزئی ناشی از ترک خوردگی نگرانی های زیست محیطی و اقتصادی را ایجاد می کند.رفع خوردگی لوله کشی صنعتی پایپینگ برای بخش نفت و گاز سالانه 1.37 میلیارد دلار هزینه دارد.جایگزینی فولاد با ترموپلاستیک ، نوید می دهد که به طور قابل توجهی این هزینه ها را کاهش دهد.

همچنین ، فولاد سنگین است و به مواد سبک وزن جایگزین که به راحتی قابل تعویض و جابجایی هستند ، نیاز است.لوله های ترموپلاستیک یک گزینه سبک تر و ارزان تر هستند.

جایگزین فولاد در صنعت نفت و گاز

جایگزین فولاد در صنعت نفت و گاز

آنچه اکنون محبوب است برای همیشه دوام ندارد ، خواه کفش در مد باشد یا فولاد ماده واضح انتخاب صنعت نفت و گاز باشد.در یک جو همیشه در حال تغییر ، مهندسان و تولیدکنندگان برای غلبه بر محدودیت های فولاد به مواد جایگزین روی می آورند.

فولاد به دلیل استحکام ، برای کاربردهای مختلف مناسب است.با این حال ، این مواد در برابر خوردگی کاملاً مقاوم نیستند ، به مرور زمان ترک ها و شکاف هایی به وجود می آیند که خطرات صنعت را به همراه دارد.

با توجه به این موضوع ، به دنبال مواد جدیدی هستیم تا بتوانند نقش فولاد را در صنعت نفت و گاز بازی کنند.اما با مواد جدید اقدامات احتیاطی جدیدی به وجود می آید و مهم است که این افزودنی های جدید به اندازه فولاد همه کاره باشند.یکی از گزینه های مناسب ، مواد کامپوزیتی مبتنی بر پلیمر است که محکم هستند ، مثل فلزات خورده نمی شوند و دارای وزن کمتری نسبت به فولاد هستند.

خطوط لوله فلزی یا غیر فلزی؟

پایپینگ صنعتی یکی از عناصر اصلی زیرساخت های نفت و گاز است.دو نوع ماده اصلی وجود دارد که خطوط لوله از آنها ساخته شده اند ، فلز ، مانند فولاد ، یا غیر فلز ، مانند پلاستیک.هر دو نوع خطوط لوله یک هدف را دنبال می کنند ، با این حال ، خطوط لوله فولادی از نوع معمول استفاده در سراسر جهان است.

خطوط لوله سه هدف اصلی دارند: خطوط جمع آوری ، که نفت خام یا گاز طبیعی را از چاه های اطراف به تصفیه خانه یا تأسیسات فرآوری می رسانند ، خطوط لوله حمل و نقل که محصولات حاصل مانند نفت ، گاز و محصول تصفیه شده را بین شهرها یا کشورها حمل می کنند و خطوط لوله توزیع محصولات را به کاربران نهایی منتقل می کنند.

معرفی خطوط لوله غیر فلزی

لوله های فولادی در صنعت نفت و گاز

خطوط لوله پلاستیکی با مقاومت در برابر خوردگی و وزن سبک مشخص می شوند و معمولاً در کاربردهای دما و فشار متوسط ​​استفاده می شوند.محبوب ترین انواع خطوط لوله پلاستیکی غیر فلزی پلی اتیلن ، پلی پروپیلن ، UPVC و HDPE هستند.آنها یک لوله مقاوم در برابر خوردگی برای کاربردهای نفت و گاز با قدرت برای جایگزینی خطوط لوله فولادی در شرایط فشار کم و فشار متوسط ​​فراهم می کنند.حتی اگر خطوط لوله فولادی فلزی هنوز هم نوع اصلی خطوط لوله ای است که به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم ممکن است اولین انتخاب برای شرکت های نفت و گاز باشد ، اما خطوط لوله پلاستیکی در محیط های مناسب برای اپراتورهای حوزه نفت و گاز مطلوب هستند.

عناصری که باید در نظر گرفت

در ساخت زیرساخت های خط لوله در صنعت نفت و گاز عناصر زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.اینها شامل موارد زیر است:

شرایط جغرافیایی و محیطی از جمله دما ، نوع مایعاتی که خطوط لوله حمل می کنند ، وسایل حمل و نقل استفاده شده ، توانایی های مالی شرکت نفت و گاز و بودجه آن برای پروژه های برنامه ریزی شده و طول عمر خطوط لوله که پایداری پروژه را بدون نیاز به جایگزینی تضمین می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *