لوله کشی صنایع نفت و گاز

لوله کشی صنایع نفت و گاز

ما در شرکت اتحاد راهیان صنعت بهترین خدمات را در راستای لوله کشی صنایع نفت و گاز به مشتریان خود که بسیاری از آنها رهبران و مبتکران صنعت هستند ، ارائه دهیم. قابل درک است که بخش نفت و گاز به عنوان بزرگترین صنعت در جهان از نظر ارزش دلار طبقه بندی می شود. شرکتهای نفت و گاز معمولاً عوامل قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی ملی در سراسر جهان هستند و زمینه اشتغال میلیونها نفر در سراسر جهان را فراهم می کنند. تا کنون ، بیشترین حجم محصولات صنعت نفت و گاز مازوت و بنزین (بنزین) است.

 صنعت نفت و گاز به طور گسترده ای در محیط های پرمخاطبی فعالیت می کند که ماشین آلات را در دمای بسیار بالا یا پایین در مواد سمی بالقوه کار می کند. به همین دلیل ، درجه های خاصی از فلز تولید شده است تا اطمینان حاصل شود که می تواند در برابر خوردگی مقاومت کند و در برابر درجه حرارت شدید مقاومت کند. از آنجا که بازار نفت و گاز به طور فزاینده ای تمرکز خود را بر روی محیط های حتی بیشتر خطرناک متمرکز می کند ، تقاضا برای محصولات فولادی دوبلکس مقاوم در برابر خوردگی بیشتر می شود. هرچه عمق کاوش  بیشتر باشد ، فشار بیشتری به لوله های فولادی ضد زنگ دوبلکس و فوق دوبلکس وارد می شود که در محیط های خورنده سخت نصب می شوند.لوله کشی صنایع نفت و گاز

لوله کشی صنایع نفت و گاز

مزایا و کاربردهای فولاد ضد زنگ

از فولاد فوق دوبلکس به دلیل فواید زیادی که دارد اغلب در صنعت نفت و گاز استفاده می شود:

• استحکام بالایی که باعث می شود ساختارهای سبک تری نیز فراهم شود.
• نسبتاً رایگان است و هزینه ها را کاهش می دهد.
• دارای مقاومت در برابر خوردگی بسیار خوب ، از جمله مقاومت در برابر خوردگی حفره ای  است.
• دارای مقاومت کششی و تسلیم بالاتری می باشد.
• قابلیت جوش پذیری خوبی دارد.

به دلیل همه اینها ، فولاد ضد زنگ Super Duplex را می توان به طور منظم در سیستم های لوله کشی ، جداکننده ها ، دستگاه های شستشو ، پمپ ها ، منیفولدها ، مبدل های حرارتی ، خطوط جریان و مخازن ذخیره سازی یافت. به عنوان مثال ، فولاد ضد زنگ همچنین جز قسمت های اساسی بسیاری از سکوهای نفتی دریایی و محیط های دریایی را تشکیل می دهد. خاصیت خورنده روغن خام به این معنی است که فولاد ضد زنگ ماده ای مناسب برای مهار آن است ، به همین ترتیب در شرایط زیر دریا مانند حفاری در اعماق دریا که تجهیزات مورد استفاده باید بسیار مقاوم در برابر خوردگی باشند. لوله های اصلی مورد استفاده در صنعت نفت و گاز دریایی Duplex 2205 (22٪ کروم ، 5٪ نیکل) و 2507 (25٪ کروم ، 7٪ نیکل) هستند و Super Duplex 2507 که مقاومت به خوردگی بالاتری دارد. فولاد دوبلکس همچنین در برابر ترک خوردگی ناشی از تنش ناشی از کلرید بسیار مقاوم است و قدرت مقاومت در برابر فشار را در اعماق زیاد دارد. به عنوان یک نمونه خاص از Super Duplex 2507 ، پترو کانادا ترکیبی از لوله های Super Duplex 2507 و Duplex 2205 را در میدان نفتی خود در نیوفاندلند نصب کرد و این محصولات خاص را انتخاب کرد زیرا آنها می توانند مقادیر زیادی نمک را بدون خوردگی تحمل کنند. دارای مقاومت کششی بالا ، حفره های برجسته ، ترک خوردگی و مقاومت در برابر ضربه ، حداقل انبساط حرارتی و هدایت بالا هستند. هنگام انتخاب تخصصی ، فولاد ضد زنگ اجازه مهار ایمن مایعات فرآیند روغن و گاز را می دهد و دوام آن عمر طولانی آن را تضمین می کند. به طور کلی ، فولاد ضد زنگ از نظر اقتصادی و محیطی یک عملکرد استثنایی است.

آلیاژ نیکل و اینکونل در صنعت نفت و گاز

آلیاژ نیکل و اینکونل و همچنین فولاد ضد زنگ ، دو ماده مقاوم هستند که همچنین همه کاره هستند و به این دلیل  در صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار گیرند. دامنه کاربردهای اینکونل بسیار زیاد است و معمولاً در تجهیزات با کارایی بالا که حتی در شرایط سخت نیز قابل اطمینان می باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت نفت و گاز ، یافتن آن در مخازن فرآوری و فشار شیمیایی ، شافت موتور پمپ چاه ، مولدهای بخار و حتی پره های توربین ، مهر و موم ها و احتراق ها معمول است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *