انواع مختلف مواد لوله کشی کدام است

انواع مختلف مواد لوله کشی کدام است

انواع مختلف مواد لوله کشی

در این مقاله ، ما در مورد انواع مختلف لوله ها و مواد لوله ای که امروزه به طور گسترده توسط لوله کش ها استفاده می شود ، صحبت خواهیم کرد.از انواع مواد از جمله فولاد ، مس و حتی پلاستیک ، میتوان برای پایپینگ صنعتی یا لوله کشی صنعتی استفاده کرد.

در کارخانه های تولید و سایر مکانهای صنعتی ، بسیاری از قطعات در موفقیت کل عملیات نقش دارند.یکی از این مؤلفه ها ، سیستم انتقال مایعات در سراسر ساختمان است.لوله کشی در امتداد دیوارها ، سقف و به طور بالقوه در زیر زمین انجام می شود تا آب ، روغن و مایعات دیگر را که برای تکمیل فرآیندهای خاص تاسیسیات لازم است ، فراهم کند.

مانند هر سیستم ، سرانجام ، لوله و اتصالات درگیر در کار با مایعات شما باید تعویض شوند.اگر در حال ساخت یک مرکز جدید هستید ، باید از ابتدا شروع کنید و بهترین مواد لوله کشی را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

لوله کشی صنعتی

هنگام لوله کشی صنعتی پایپینگ و پیاده سازی و ساخت سیستم حمل و نقل مایعات در کارخانه یا انبار خود ، مجبورید چندین تصمیم را بر اساس صنعت ، مواد و اهداف خود بگیرید.یکی از مهمترین تصمیماتی که طی این فرآیند خواهید گرفت ، نوع مواد لوله ای است که برای حمل مایعات ، گازها ، مواد شیمیایی و سایر مایعات به آن نیاز دارید.این تصمیم گیری آسان نیست.مواد لوله ای اشتباه می تواند کیفیت محصول شما و همچنین ایمنی شما و کارمندان شما را به خطر بیندازد.

مواد لوله های موجود در سیستم انتقال مایعات شما تأثیر مستقیمی بر موفقیت کلی سیستم و همچنین مأموریت یا هدف کلی تأسیسات شما دارد.بسیار مهم است که تمام گزینه های خود را بسنجید و فاکتورهای متعددی را که بر روند انتخاب مواد لوله روغن و آب تأثیر می گذارد ، حساب کنید.

مواد در حال حمل و نقل

نوع مایع یا گازی که سیستم لوله شما حمل می کند ، در انتخاب مواد لوله انتقال مایع ، نقش بسزایی دارد.لوله های شما چه نوع مایعی را حمل می کنند؟ به طور دقیق تر ، آیا مایع خورنده است یا غیر خورنده؟

مایعات خورنده شامل موادی مانند روغن خام ، آمونیاک ، آب دریا و سایر مایعات اسیدی هستند که دارای ترکیب شیمیایی سنگینی هستند.این مایعات به یک ماده لوله مقاوم در برابر خوردگی مانند لوله پلاستیکی CPVC یا لوله آستر دار نیاز دارند.از آنجا که اکثر مایعات کمی خورنده هستند ، برای لوله هایی که آنها را حمل می کنند ، به یک ماده مقاوم در برابر خوردگی نیاز خواهید داشت.

لوله های مسی                

لوله های مسی مس یک فلز به طور طبیعی مقاوم در برابر خوردگی است.این فلز با دوام و هم چنین سبک است ، که کار با آن را آسان تر می کند (صرفه جویی در هزینه های کارگر) و همچنین فاقد سرب است.لوله های مسی سخت و بسیار کارآمد هستند و به دلیل قابلیت اطمینان و طول عمر ، امروزه برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.لوله های مسی مستعد نشت نیستند و می توان روی ماندگاری آنها برای مدت زمان طولانی حساب کرد.لوله های مسی گران هستند.مس همچنین دارای انعطاف پذیری ، بیشتری نسبت به فولاد و آهن است.

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ به سرعت یا به راحتی مواد دیگر ، زنگ نمی زند و خورده نمی شود و به همین دلیل به آن فولاد ضد زنگ گفته می شود.این ماده به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاومت می کند ، زیرا از چندین آلیاژ مختلف تشکیل شده است که همه به تشکیل یک لایه اکسید محافظ در سطح کمک می کنند.به همین دلیل ، این یک انتخاب ایده آل برای لوله های آب است و برای حمل روغن ها و برخی مواد شیمیایی نیز مناسب است.

لوله های فولادی

لوله های فولادی کاربردهای متعددی دارند و می توان آنها را در اندازه های بسیار بزرگی ساخت ، از این رو استفاده گسترده آنها در سیستم های لوله کشی صنعتی piping است.

فولاد کربنی

اگرچه فولاد کربنی برای مایعات با درجه حرارت بالا ایده آل است ، اما در معرض رطوبت ، مواد شیمیایی و اسیدها به راحتی خورده می شود.

لوله های چدنی

چدن یک لوله سنگین و در عین حال بادوام است.چدن می تواند آب و آب شور را برای مدت کوتاهی تحمل کند ، بنابراین می تواند برای پروژه های کوتاه مدت مناسب باشد.با این حال ، پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت آب ، دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود.

 لوله های پلاستیکی

لوله های پلاستیکی        

لوله های پلاستیکی با گذشت زمان زنگ نمی زنند ، خوردگی ندارند و تخریب نمی شوند.هم چنین ارزان هستند و کار با آنها آسان است.یکی از مزایای لوله های پلاستیکی این است که انعطاف پذیر تر از لوله های فلزی هستند.اکنون لوله های پلاستیکی تقریباً در همه سیستم های لوله کشی صنعتی رایج است که برای همه موارد بجز مواردی که نیازهای ویژه اعمال می شود ، استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *