مشکلات و مسائل رایج لوله و اتصالات صنعتی

مشکلات و مسائل رایج لوله و اتصالات صنعتی

لوله کشی صنعتی می تواند شامل شیر اولیه کارخانه گرفته تا سیستم تخلیه الکتریکی عظیم باشد. صنعت هر روز از مقدار عظیم آب استفاده می کند. مشکلات لوله کشی صنعتی می تواند در مقیاس از دریچه های کوچک تا مدیریت مقادیر زیادی آب که از سیستم های صنعتی عبور می کند، متفاوت باشد.

سیستم های لوله کشی صنعتی طبق تعریف پیچیده هستند. این سیستم ها ممکن است تقریباً برای هر نوع نقشی، از تأمین آب اولیه تا مناطق فرآیندی صنعتی گرفته تا آبیاری خودکار در مقیاس بزرگ و انتخاب گسترده ای از نقش های مختلف دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

بسیاری از سیستم های لوله کشی صنعتی همچنین از سیستم الکتریکی و خانگی استفاده می کنند که می تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد. در عمل، مشکلات لوله های صنعتی می تواند به سادگی تخلیه مسدود شده گرفته باشد یا شامل مشکلات پیچیده سیستم و لوله کش.

هنگام برخورد با سیستم لوله کشی صنعتی، احتمال بروز عوارض بسیار بیشتر از سیستم مسکونی است. در یک مدرسه یا بیمارستان که تعداد توالت و سینک ظرفشویی در آن چند برابر است و افراد بیشتری از آنها استفاده می کنند، می توانید تصور کنید که ممکن است خیلی سریعتر از خانه های ما فرسوده شوند.

اندازه این مسائل ممکن است از مشکلات کوچک تا بزرگ متفاوت باشد، اما معمولاً نیاز به خدمات یک متخصص دارد. اگر به آنها توجه نشود ممکن است در آینده فاجعه بار شود.

چند مورد از اساسی ترین مشکلات رایج لوله و اتصالات صنعتی را بیان کرده ایم.

 

مشکلات و مسائل رایج لوله و اتصالات صنعتی

مشکلات و مسائل رایج لوله و اتصالات صنعتی

 

نشت لوله

نشت ناکارآمدی بالقوه بسیار گران در هر سیستم صنعتی است. این مشکل شاید بدترین حالت مسائل رایج اتصلات لوله کشی صنعتی پایپینگ نباشد، اما یکی از مهمترین آنهاست. برخی از سیستم های صنعتی کاملاً قادر به از دست دادن هزاران لیتر آب گران قیمت در ساعت از طریق نشت هستند. نشت همچنین می تواند خطرات عمده ایمنی را به دنبال داشته باشد و برطرف نکردن این مشکل هزینه های زیادی را نیز به دنبال دارد.

 

مشکلات لوله ها و اتصالات 

لوله ها و اتصالات تقریباً در هر سناریوی لوله کشی از مظنونان معمول مشکلات هستند. با این وجود، در لوله کشی های صنعتی، از مشکلات بسیار خطرناکی به حساب می آیند. احتمال ورود مقادیر زیادی آب به سیستم های الکتریکی پیچیده و یا عدم تحمل فشار در صورت نیاز یکی از خطران ناشی از تخریب اتصالات هستند.

 

سیستم های هیدرولیک

این نوع سیستم متفاوت با دیگر اتصالات صنعتی است و دارای اهمیت کاربردی بالایی می باشد. سیستم های هیدرولیک از قدرت مایعات برای کار با ماشین آلات استفاده می کنند و می توانند در انواع مختلف صنایع مورد استفاده قرار گیرند. مکانیزم های هیدرولیک باید به دقت مدیریت شوند و درصورت بروز هرگونه مشکل در آنها باید هرچه سریع تر برطرف شود.

چند علامت وجود دارد که باید در سیستم های هیدرولیک به آنها توجه کنید که باعث نگرانی می شود. هرگونه صدای کوبشی در این سیستم ها می تواند ناشی از مشکلات هوادهی باشد. هوا معمولاً از طریق پمپ های هوا وارد می شود. بنابراین مهم است که از محکم بودن گیره ها اطمینان حاصل کنید.

نشانه دیگری که باید مراقب آن باشید، دمای بالای مایعات است. اگر مایعات به بیش از 180 درجه فارنهایت برسد، می تواند به مهر و موم ها آسیب برساند و تخریب سیستم و اتصالات آن را تسریع کند.

سرانجام، بارزترین نشانه ای که باید به آن توجه کرد، کندی کار است. اگر نشانه ای از کاهش کارایی از سیستم هیدرولیک شما وجود دارد، احتمالاً قسمتی از سیستم به درستی کار نمی کند. در صورت بروز هر یک از این شرایط، با یک متخصص تماس بگیرید تا سیستم شما را بررسی کند.

 

مشکلات و مسائل رایج لوله و اتصالات صنعتی

مشکلات و مسائل رایج لوله و اتصالات صنعتی

 

سیستم های قدرت

برای راه اندازی برخی از سیستم های لوله کشی صنعتی به مقدار بسیار زیادی انرژی نیاز است. بدون قدرت، هیچ سیستمی قادر به فعالیت بهینه نیست. نگهداری از سیستم های برق لوله کشی صنعتی برای انواع مختلف عملیات صنعتی اقدام مهمی تلقی می شود.

 

لوله کشی صنعتی قدیمی

سیستم های قدیمی تر اساساً مشکلات زیادی را در پی دارند. این سیستم ها شاید 50 سال پیش عالی بوده اند اما این روزها از موضوعات اصلی و مشکلات رایج سازمان های صنعتی به شمار می آیند. تعویض یک سیستم لوله کشی صنعتی قدیمی کاری کاملاً عاقلانه است خصوصاً وقتی قطعات مورد نیاز برای تعمیر آن برای دهه ها منسوخ شده باشد این کار اهمیت بیشتری پیدا می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *